Verdoving tandarts Leiden

Bij sommige behandelingen past onze tandarts in Leiden standaard een verdoving toe, omdat de behandeling anders te pijnlijk is. Bij andere behandelingen kunt u in Leiden kiezen of u wel of niet een verdoving wilt van de tandarts. Bij het uitboren en behandelen van een gaatje is een verdoving niet altijd noodzakelijk, maar kunt u de tandarts in Leiden altijd wel om een verdoving vragen. Bij een wortelkanaalbehandeling, een behandeling bij een wortelpuntonsteking, het aanleggen van een kroon en het trekken van tanden of kiezen dient de tandarts altijd een verdoving toe. Zo is de behandeling bij onze tandarts in Leiden pijnloos – de pijn die achteraf optreedt, nadat de verdoving is uitgewerkt kunt u tegengaan met reguliere pijnstillers.

In de meeste gevallen zal de tandarts slechts een plaatselijke verdoving toepassen. Door middel van een plaatselijke verdoving is de behandeling van onze tandarts in Leiden pijnloos, maar bent u nog wel bij bewustzijn. Na de behandeling kunt u dus gewoon weer deelnemen aan het verkeer en kunt u uw dagelijkse werkzaamheden direct weer oppakken.

Omdat u bij een plaatselijke verdoving bij bewustzijn blijft kun u zelf aan de tandarts aangeven wanneer de verdoving begint te werken, zodat deze kan beginnen met de behandeling. Tijdens de behandeling voelt u geen pijn, maar u weet wel wanneer de behandeling voorbij is. De verdoving zal na de behandeling nog enkele uren doorwerken. Vaak is het ook zo dat de verdoving die u bij de tandarts krijgt doortrekt naar de omgeving, bijvoorbeeld de wang, kin en tong. Dit is in principe geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Als u na de behandeling iets wilt eten of drinken is het bijvoorbeeld aan te raden om voorzichtig te kauwen en te drinken door een rietje.

Heeft u vragen over verdoving bij de tandarts in Leiden? Wees dan niet bang om die vragen aan ons te stellen!

Meer weten? Bekijk ook onze pagina over:

Tandarts goedkoop

Tandarts Rijnsburg